Instrumental/orkester undervisning for elever fra 2. klasse til 25+ år
FORMÅL
- at styrke elevernes glæde og interesse for musik og det musikalske fællesskab
- at give eleverne musikalske kompetencer til et helt liv med musik.
- at introducere eleverne til forskellige musikgenre og stilarter
- at lære eleverne musikken som et sprog.
- at styrke generelle livskompetencer herunder bl.a. koncentrationsevner, netværks- og motivations evner, evner til at selvevaluere, evner til at sætte mål, empati, evner til at samarbejde og indgå i et fællesskab, evnen til at skabe tillid og selvtillid, evnen til at tage beslutninger og have kritisk tankegang, interpersonelle kommunikations evner.
UNDERVISNINGSFORM
- 2-3 ugentlige undervisningssituationer vekslende i en form af instrumentalundervisning, holdundervisning/ensemble-orkesterspil samt deltagelse i koncerter og arrangementer.
- Ud over dette skal der beregnes tid til egen øvning. (læs mere under egen-øvning her)
UNDERVISNINGSINDHOLD
- Instrumentalteknik, nodekendskab, hørelære, almene musikkundskab, sammenspil, repertoirespil, solospil m.m.
Niveauer
- Deltagelse i forskellige orkestre og ensembler afgøres af elevens niveau.
- Musikskolens lærere placerer i første omgang eleverne på de forskellige ensembler.
ENSEMBLER
For accordeon gælder det følgende ensembler:
- Basisensemblerne består fortrinsvis af begynderelever på 1. eller 2. år. (læs mere om basisensemblerne her)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pTs14XSEYlw[/youtube]