Musikfællesskabet SheCanPlay sætter jagten ind på flere kvindelige talenter.

I en tid hvor talrige undersøgelser peger på at kvindelige artister er underrepræsenterede på hitlisterne, scenen og bag producerknapperne, tilbyder musikfællesskabet SheCanPlay kvindelige musikere en hestesko ind i musikbranchen gennem et unikt 1-årigt forløb. Der åbnes for nye ansøgninger i dag.

Hvis du er eller kender en kvindelig musiker i aldersgruppen 13 – 23, der ønsker at arbejde professionelt med musik, så skal du læse videre; For 3. år i streg er der nu mulighed for at blive optaget i SheCanPlay, der er et community, hvor unge kvinder kan udvikle deres musikalske talent, søge gode råd og møde ligesindede.

SheCanPlay blev startet i 2018 af to kvinder fra den danske musikbranche med en klar vision om at medvirke til at ændre på underrepræsentation af kvindelige musikere og har siden haft 42 musikere gennem forløbet.  En gang årligt organiseres en camp for medlemmerne, hvor de får inspiration og undervisning af nogle af musikbranchens dygtigste professionelle udøvere og producere. Derudover får SheCanPlays community et månedligt tilbud om bl.a masterclasses i musikprogrammer som Apleton, undervisning i sangskrivning og rådgivning i forhold til musikrettigheder. Tidligere undervisere tæller bl.a. MØ, Eloq, Mads Bo (Phlake), Soleima, Marie Højlund, Anya, Pernille Rosendahl, Lord Siva m.fl.

”Det er vores erfaring fra de første år med SheCanPlay, at det er helt afgørende for vores talenter at kunne være med i et fællesskab, hvor de kan øve sig, afprøve ting, føle sig set, hørt og frem for alt heppe på hinanden. Denne fællesskabsfølelse kombineret med undervisning fra nogen af de dygtigste danske musikere og producere har været en formel vi kan se virker og flere af de tidligere deltagere er allerede kommet i gang med karrieren i det etablerede musikmiljø.”, lyder det fra Karen Vincent, der sammen med Sarah Sølvsteen står bag SheCanPlay.

SheCanPlay blev i 2020 nomineret til en Steppeulv-pris og desuden belønnet med en Danish Music Award for Årets forbillede til DMA i november 2020 samt modtog Alt for damernes Søstersindspris samme år. Stifterne arbejder på frivillig basis og uafhængigt af deres arbejde. SheCanPlay er støttet af fondsmidler fra IFPI, Roskilde Festival, MPO og DPA samt et tilskud fra Samsung.

Sarah Sølvsteen er til daglig er Direktør for Luger Denmark.

Karen Vincent arbejder som A&R og Marketingchef hos Warner Music.

Ansøgninger modtages

Ansøgninger modtages fra d.d. og frem til og med april. De kan uploades via websitet shecanplay.dk

På websitet kan man finde mere information om forløbet og SheCanPlay.

Kontakt:

Karen@shecanplay.dk

Sarah@shecanplay.dk

www.shecanplay.dk

FB: Facebook.com/shecanplay

Insta: @shecanplaydk

Vedhæftede billede er af hold 2019-2020.

Kh Karen

Karen Vincent